Az 5 leggyakoribb hiba, amit kezdő vállalkozóként elkövethetsz.

Az 5 leggyakoribb hiba, amit kezdő vállalkozóként elkövethetsz.

Ugye te is elgondolkodtál már azon, hogy mitől lesz egy vállalkozás sikeres, vagy sikertelen. Az utóbbi években sokakat foglalkoztatott ez az egyszerű kérdés. Sokan a kitartó munkában és a rendíthetetlen optimizmusban hisznek, viszont a legtöbb vállalkozó manapság már tisztában van azzal, hogy 2020-ban hirdetések és komoly marketing alapismeretek nélkül, nincs sok esély a túlélésre. A piac túltelítettsége és a konkurensek agresszív terjeszkedése miatt sokan már a kezdeti időszakban elbuknak. Mi most összegyűjtöttünk nektek 5 olyan marketing hibát, amit érdemes lesz elkerülnötök, ha vállalkozásba kezdtek.

5. Nincs arculatod

Nem is gondolnád mekkora problémát okozhat.

A mai napig sokan alábecsülik egy mutatós logó fontosságát. Arculat nélkül elég nehéz megszólítani a releváns célközönséget, mondhatni nélkülözhetetlen, alapvető szükséglete egy induló vállalkozásnak. Sok esetben azonosítják a vállalkozás színvonalát, megbízhatóságát vele, ezért nagyon körültekintően kell azt megválasztani.

4. Te csinálsz magadnak logót

A negyedik hiba egy rendkívül könnyen észrevehető és feltűnő jelenség szokott lenni.

Természetesen ez a szempont
megcáfolható, ha Te pont grafikus vagy!  Viszont ha nem, akkor most azonnal nyomd
ki a Paint alkalmazást. Hidd el, mindenki jobban fog így járni!

Az arculattervezés nem is olyan egyszerű dolog, mint azt sokan hiszik. Vannak akik úgy gondolják, hogy egy kis szépérzékkel és egy képszerkesztő programmal, néhány forintot megspórolva maguk is meggyürkőznek ezzel a feladattal és elkészítik saját maguknak. Általában nem születik olyan végeredmény, ami megállná a helyét a piacon és ez rövid időn belül versenyhátrányhoz vezethet.

3. Csak offline hirdetsz

A harmadik egy olyan hiba, ami nem is igazán hiba, csupán hiányosság, mégis végzetes döfés lehet.

hiba

Azt hiszem senkinek nem kell ecsetelnem azt, hogy az emberek manapság mennyi időt töltenek a telefonjaik nyomkodásával. Míg egy hagyományos óriásplakát bérlése akár több százezer forintba is fájhat, a Google és a Facebook lehetővé teszi számodra azt, hogy csekély összegekért olyan embereknek jelenítsd meg hirdetéseidet, akik ténylegesen érdeklődtek a közelmúltban olyan dolgok iránt, mint a te szolgáltatásod, terméked. Egy óriásplakát előtt bárki elsétálhat, még az is, akit egyáltalán nem érdekel a tartalma, és csupán arra tévedt. 

2. Nem vagy jelen online semmilyen formában.

Ez a hiba talán az eddigi összesnél nagyobb.

És mégis, hogy találnak rád?

 Kérdezgettem egy barátomat pár éve, erre ő csak annyit válaszolt, hogy szájról szájra járt a hírem. 

Én magam nagyon csípem a régi vágású fickókat, akik elvégzik a munkát tisztességesen és nem kérnek egy vagyont. Abban is biztos vagyok, hogy rajtam kívül is vannak olyanok, akiknek elkelne a segítségük. Csupán egy nagy gond van, nehéz őket felkutatni. 2020-ban Weboldal és Facebook oldal nélkül irtó nehéz ügyfélkört kialakítani. Mégis vannak, akik úgy gondolják, hogy a munka majd az ölükbe hullik, valami távoli cimborájukon vagy korábbi ügyfelükön keresztül. Az igazság az, hogy ez működőképes stratégia lehet egy ideig-óráig, de annyi biztos, hogy az, aki az előbb említett platformokkal rendelkezik, azt sokkal nagyobb eséllyel találják majd meg leendő ügyfelei.

1. Nincs meghatározott célcsoportod és nem készítesz statisztikákat.

Mivel ez egy nagyon gyakori kezdeti hiba, ezért megérdemelten az első helyre került.

Tervezett lépésekre mindig szükség van. Ha nincs piackutatás, jól meghatározott célközönséged, a bevételed sem lesz megfelelő. Lehet a szolgáltatásod-terméked minősége bármennyire jó, ha az adott környéken nincs rá igény, akkor egy forint profitot sem fog termelni. Sokan úgy kezdenek el vállalkozni, hogy előtte semmilyen kutatást és felmérést nem végeznek. Megfelelő marketing alapismeretek nélkül kockázatos így belekezdeni bármibe!

Ahhoz, hogy sikeres vállalkozó legyél nem elég a szerencse! Vedd igénybe szolgáltatásainkat és mi segítünk benne, hogy vállalkozásod zökkenőmentesen növekedjen napról napra!